Friday, January 13, 2012

Saleh balik lmbt

Semalam buat entry panjang utk Saleh. Buat memo utk dia, on how to jaga Izz masa saya busy with closing nnt. Masa closing, saya mmg busy sgt2 la. Before 10pm mmg susah la nk kluar ofis. Kalau nasib baik, keje dpt setel awal, bole la balik awal. Anyway, kalau nk balik awal during closing bole je, tp still kena sambung keje dr rumah. Kalau dh keje dr rumah, mmg x dpt la nk tlg jaga Izz. Nk kena duduk depan laptop je. Jd nye memo tu sgt2 la perlu. Kalau xde pun bole, cuma nye senang kalau dh tau ragam Izz mcm mana. Kalau x dpt baca dia, leceh la sikit.

After buat the memo, nmpk gaya kena edit some parts...
Alkisah, smlm mcm biasa saya pickup Izz dr taska. Dh la terlambat sikit sbb ada keje last minit. So saya expect mmg budak tu lapar la bila balik. As usual, saya masuk dapur nk prepare dinner dia. Tp yg lain nye, dia x nangis2 mcm selalu. Smlm dia baik je main2, then siap tegur2 saya kat dapur. xpe la, saya terus je la panaskan dinner dia. Bwk ke depan tv, dia ikut. Baru a few suap, tiba2 sendawa... Rasa2 diorg dh bg Izz mkn kat taska ni. Try suap lg, mmg x interested pun nk mkn. Bagus la taska tu. Peka. Izz lapar diorg bg mkn. Mcm ni la nama jaga budak. Br la btul jaga. Now xde la kitorg nk kena rushing balik all the time sbb nk feed Izz.

Since dh kenyang, Izz sambung main2. Time tu br pkl 6.40pm... awal lg nk mandikan dia. Last2 saya baring2 je sambil Izz main kat sebelah. Rilek habis la kitorg. Kebetulan smlm saya letih sikit, jd nye mmg baring2 je smpi la pkl 7.15pm... then br mandikan Izz. Lps mandi, dia merengek. Bg susu, then dia smbg main sampai la 8.20pm. Dia x kacau saya pun the whole time mlm td. Good boy. Pkl 8.20pm tu je dia start nk dukung and merengek sikit... agak2 dia ngantok kot. Slalu Izz tido pkl 9pm, and it's was only 40 min away... saya pikir xpe la letak dia dlm cot. Nk tido kejap or lama, x kisah la. Letak je dia dlm cot, x sampai 3 min dh tido. Sampai la pagi esok nye.

Last2 mlm td Saleh x dpt jumpe/main2 dgn Izz pun. Balik pkl 8.30pm Izz dh dibuai mimpi.

Lps Izz tido saya smbg buat itu ini (kejap je) and then tgk citer Green Lantern yg Saleh bwk. Citer x habis lg Saleh dh ngantok. Saya tgk smpi habis. Citer OK la. Thor lg lg lg best. Before saya tido pkl 12am, bg Izz minum susu. Penamat hari yg best :)

Dh rapat kan sofa dgn massage chair Saleh tp apparently x cukup rapat. Izz masih bole masuk celah2 tu nk main dumbbell papa dia. Masa ni saya tgh solat Maghrib, x bleh nk halang dia.

No comments:

Post a Comment