Monday, July 11, 2011

Keje saya hari ni

Hari meng update blog ke si anis ni??? hahaha... mesti ada yg dok ingat camtu. dr 1 entry ke 1 entry. apa2 pun ni yg last, i promise. in a way, yes, mmg hari meng update blog sbb last week masih bz dgn closing so mmg x dpt update blog at all. earlier today dh try post entry guna HTC ChaCha... ok la, tp best lg guna laptop.

selain keje meng update blog, of course la buat keje office jugak... even though i'm at home. kalau ikutkan nk pegi ofis td, tp sbb agak mengantuk (izz bgn byk kali mlm td), x jd la pegi. keje dr rumah je. as usual, pagi2 mmg saya x byk keje sgt sbb the people i liaise with jenis yg masuk keje lmbt. tghari baru keje start masuk. ingat ptg akan bz, tp rupe2 nye xde apa sgt. stakat reply a few emails je. yg bole tunda, tunda dulu la. hehe. and bile dh duduk rumah tu paham2 je la. bole la ambil peluang layan izz, godek2 hp, baca blog org lain, komen2, etc.

selain keje2 di atas, ada 1 lg keje yg saya kena buat. kena uruskan kewangan family. fuyooo... bunyi mcm keje susah je kan... tp xde la sgt sbenarnye. saleh la ni.... mentang2 la saya keje finance, dia pass semua urusan kewangan kat saya. so, sejak kawin la saya dok uruskan, which is almost 6 years already. ye, saya buat semua kire2 ye... bkn stakat masuk maybank2u bayar bil je ye. susah ke? not susah la but tedious. mcm2 nk ambik kire. kalau setakat nk byr je senang, masuk maybank2u byr la. yg leceh nye nk prepare the workings tu. mcm2 nk kena ambil kira. recently pegi singapore (USS), nk kena deduct savings cuti la sbb nk byr dr duit extra2 mmg xde. xde extra sbb dh beli iphone utk saleh (and i got my ChaCha). kalau bkn sbb iphone, sbb saya speeding masa gi keje. kena 2 saman speeding ok kat putrajaya. mcm siot. dh la 2 hari berturut-turut. bazir 300 kat situ je. kalau x sbb kena saman, sbb beli brg2 izz. kat situ je dh brapa ratus... jd nye mcm2 kena pikir. mmg fenin! saleh kadang2 tnye... knape bulan ni xde duit extra ye? time tu nk jwb pun mcm geram sbb nye sendiri blanja pun bleh lupe. tp jwb gak la elok2. kalau jwb marah2, dosa. hehehehe

bil2 yg nk kena byr. semua m2u je. even loan rumah, loan kete & bil credit card pun saya transfer pakai m2u. kena charge RM2 for each transaction but better la dr nk kena drive & pegi byr kat each bank (public bank, cimb, ambank, citibank). mana ada masa nk redah jam. bazir masa & petrol lg.

dlm situasi ni, of course la, yg x best nye saya kena uruskan sorg2. yg best nye, it shows that saleh trusts me with his money. kalau saya tipu suruh dia bg duit extra pun, maybe dia x aware. sbb sejak kawin dulu dia x penah tnye apa yg dia bg tu utk byr apa... dia bg lump sum, pandai2 la saya uruskan. kpd saleh: untung kan awak ada isteri yg honest mcm saya :D

No comments:

Post a Comment