Sunday, April 22, 2012

Nak tgk wayang tp sapa nk jaga anak?

Persoalan yg sering kite dgr di kalangan new parents or parents yg ada anak kecik. Well it was the same for me and Saleh also. Sblm ni kalau nk tgk wayg, kitorg pass Izz kat my mom. Mintak tlg mak jaga. Kadang2 pernah jugak kitorg mintak cuti half day just to catch a movie, tp xkan la nk half day everytime ada citer best. Kalau govt staff xpe la, cuti berlambak-lambak. Tp utk yg keje swasta, cuti ada bbrp belas hari je. Mana cukup kalau every week ada citer best. Jd nye apakah solution nya?? TGK GILIR2... mcm kalau pegi mkn luar. Slalu nya one parent akan mkn dulu sambil the other jaga anak. Kalau jenis yg pergi semua tmpt nk berteman, susah la... tp like me, nk tgk wayg mana perlu teman pun. Dlm cinema bkn perlu buat apa other than tgk the movie. So that's exactly what I did last night. I went to see Battleship at 12.45am after Izz dh masuk tido. Saleh said OK and he was willing to jaga Izz while I was away.


Review: best! 4.5/5 stars. There were many established actors and citer pun x bosan. x rasa ngantok pun the whole time. Jln citer best (not predictable) w/pun kite semua tau ending dia apa. Of course la the humans won the battle kan. For me, I truly enjoyed this movie because of the 3 main actors (all I like from different movies/shows): Alexander SkarsgÄrd (Eric Northman in Trublood), Taylor Kitsch (John Carter) and Liam Neeson (Taken).

2 comments:

  1. ko tgk katne? ko drive sorang? sungguh aku tak percaya ko boleh decide buat mcm tu. hahahah.. aku nak tgk back to back mcm ko ckp next week kot.

    ReplyDelete
  2. aku tgk kat alamanda. ye aku drive sorg2 la. aku pun mcm x caya aku buat mcm tu, tp bila dh buat ok je. next time bole buat lg. hehe

    ReplyDelete