Wednesday, March 7, 2012

Cloth diapering again

No matter how convenient it is to use disposables, I just can't stop going back to CDs (for Izz). At the moment, hanya suka pakaikan Izz CD mahal shj sbb yg murah2, fitting mmg dh lari habis. Bila fitting x ok, bocor. So, dh stop pakai yg murah2 punye. Anyway, like I mentioned in my previous post, bibik dh book those for her soon-to-be-born grandchild... so xde la bazir camtu je. Akan ada baby lain yg guna. Utk CDs yg murah, resale value mmg xde kot. Jd nye I never intended to sell them back.

The only thing yg x best, CD mahal x byk dlm current stash... so now I'm re-building my/Izz's stash. Nighttime punye no issue sbb dh OK dgn BG.

Izz wearing his nighttime diaper - BG 3.0 (2 days ago). Yesterday was in BG as well, but green. Tonight will be in Drybees Fleece cover kot, if not in disposable... sbb mlm ni tido Kajang. Malas nk berCD if I don't do the laundry for them.

Yg kena carik skarang is the daytime CDs. Previously I really liked the Thirsties Duo Wrap paired with a stay dry insert. Lama jugak pakai tu, smpi la bibik accidently destroyed the wraps. Patut nye that cover xyah la jemur bwh matahari terik every single day. Bila dh day in, day out kena panas... material PUL pun rosak. Tertanggal habis dr fabric. Jd nye x bole diguna dh... patut la time tu heran knape bole bocor. Ingat leak kat peha ke... tgk2 lain pulak kes. 5 duo wraps terbang mcm tu je. *sigh* Lps dr tu, terus pakai CD murah2 je. Kalau rosak pun lantak la, sbb murah kan. Tp tgk2 ok je smpi skarang. Maybe sbb style CD dh lain so kalau jemur bwh matahari terik pun xpe since pockets CDs ada the inner to protect the PUL from direct sunlight compared to covers yg PUL dia xde inner to protect from direct sunlight, so matahari terik kena direct kat PUL? hahaha... pening! That's what I guessed happened anyway. xtau la btul ke x, tp covers tu mmg dh x bole guna.

Since I liked that AI2 concept before, I HAVE PURCHASED a few more covers (bukan Thirsties) for my stash. Blm dpt lg... tp soon. Very excited to try those kat Izz. The stay dry inserts, bole guna yg dulu punye... so itu xyah beli lain. On top of that, I WILL (later) also be buying a few more AI2s to try. Al kisah, my sister's friend ada yg tgh study kat US. Bln May dia balik cuti... jd plan nya nk suruh dia bwk balik je later. Yay! *excited mode*

Btw, the purpose of me using CDs for Izz bukan la utk berjimat sgt sbb bila pakai disposables pun, I don't buy the cheap ones. Utk environment pun x gak sbb ada je saya guna disposables. So I believe it's because I simply like them on Izz.

No comments:

Post a Comment